piątek, 29 marca 2024

Wielkanocne warsztaty szyciowe w przedszkolu

Z okazji zbliżającej się Wielkanocy byłam w przedszkolu poprowadzić warsztaty z szycia na maszynie. W tym celu przygotowałam trochę ozdób wielkanocnych i ogólnie wiosennych. Jedną z nich był bukiecik tulipanów z filcu:



Była też kurka z flaneli pościelowej:




I oczywiście króliki:


Ten był wzorcowy, jak ma wyglądać efekt końcowy szycia królików.  


Jako, że przedszkolaki były raczej małe, bo to grupa czterolatków, to przygotowałam takie półprodukty. Przed zajęciami miałam ich 26 sztuk, ale oczywiście nie miałam czasu zrobić im wszystkim zdjęcia... A tyle zostało mi po warsztatach:


Zadaniem dzieci było wypchanie królików kulką silikonową i ozdobienie gotowych królików. Z szycia, to każdy miał okazję zasiąść przed maszyną i naciskać pedał, żeby zszyć dół królika. Jako, że to czterolatki to się jednak trochę bały maszyny i trzymania materiału rączką obok igły... Mimo, że oczywiście zamontowałam osłonkę na paluszki. Ale i tak frajda z naciskania pedału i uruchamianie maszyny było super frajdą.
 

1 komentarz:

  1. Super sprawa takie warsztaty, radość dla dzieciaków i dla organizatora:).

    OdpowiedzUsuń