niedziela, 10 kwietnia 2016

Komplet do Chrztu

Iwonka rośnie jak na drożdżach i w końcu nadeszła ta wiekopomna chwila, kiedy rodzice postanowili ją ochrzcić. Ja, jako matka chrzestna podjęłam się przygotowania stroju do tej uroczystości. I tutaj efekt mojej pracy:

Na kompletny strój składały się: sukienka, buciki i czapeczka.

Nad sukienką pracowałam dość długo, ponieważ nigdy wcześniej czegoś takiego nie robiłam. W sumie wyszło całkiem całkiem.

Wzór wybrałam dość ażurowy, ponieważ nie chciałam, żeby sukienka okazała się być cięższa od Iwonki. Dodatkowo, aby nadać elegancji, dołożyłam satynowe wstążeczki.

Karczek zostawiłam gładki...

natomiast kołnierzyk zrobiłam z tego samego wzoru co brzeg sukienki i rękawków:

Rękawki wyszły mi może ciupinkę za szerokie, ale na Iwonce wyglądały już ok. Dodatkowa wstążeczka na końcu rękawka zapobiega ściąganiu i pozwala dopasować sukienkę do wielkości dziecka:

Podobne zadanie miała wstążeczka w pasie, a na koniec okazało się, że potrzeba jest jeszcze wstążeczka pod kołnierzykiem. Dzięki temu sukienka leżała tak jak trzeba:

Z tyłu, sukienka jest zapinana na trzy płaskie guziczki. Może perełki byłyby ładniejsze, ale nie chciałam, żeby wpijały się dziecku w plecki.

Z bucikami i czapeczką poszło już szybciej. Czapeczkę robiłam z tego samego wzoru co sukienka, ale okazało się, że muszę ją troszeczkę przedłużyć. Teraz tak myślę, że mogłaby być nawet ociupinkę szersza... Natomiast buciki mają dodatkową falbankę podobnie jak sukienka:

Wstążeczkę doczepiłam tak, żeby buciki dało się przywiązać do nóżki jak buciki baletnic.

Dzięki temu Iwonka wywijając nóżkami nie miała możliwości zgubienia bucików: 

Strój bardzo się podobał, a i ja jestem zadowolona z efektu. A jak Wam się podoba?

A od Iwonki, dostałam taki oto prezent:

Prawda, że piękne podziękowanie? Teraz będę mogła tworzyć kolejne karteczki z wykrojnikami.

A na koniec jeszcze mały bonusik, czyli Iwonka we własnej osobie :) Oczywiście zdjęcie publikuje za zgodą rodziców Iwonki:

Prawda, ze prawdziwa Księżniczka z niej?

7 komentarzy:

  1. Ale śliczny :) Mój blog Ma i Bla przy okazji zapraszam do siebie na rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest co podziwiać, komplecik uroczy. Gratuluję fajnych prezentów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczny komplecik, muszę sie nauczyć szydełkować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale ładna koronkowa panieneczka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest piękne, ileż pracy musiała pani włożyć w wydzierganie tego cudeńka. Szacunek, podziwiam pani cierpliwość i zaangażowanie w wykonanie tak pięknego niebanalnego kompletu.

    OdpowiedzUsuń