sobota, 1 lipca 2023

Szatka do Chrztu

Szatka do Chrztu to zazwyczaj biały kwadracik materiału lub też kawałek białego materiału w kształcie sukieneczki. Tym razem stanęłam jednak przed trudniejszym zadaniem, a mianowicie uszyciem szatki dla dwulatki. Kiedyś byłam światkiem sytuacji, gdy chrzczona była większa, na oko 3-4 letnia, dziewczynka i matka chrzestna nie wiedziała co ma z tym kawałkiem białej tkaniny zrobić... W końcu ksiądz po cichutku jej doradził, żeby dała tę szatkę dziewczynce do ręki. Taka anegdota, ale jednak uświadomiła mi, że szatka dla większych dzieci to nie może być mały kwadracik tkaniny, ponieważ się nie sprawdza... Myślała, myślałam i wymyśliła taką oto pelerynkę:

Pelerynka powstała z białego batystu zapinanego na guziczek pod kołnierzykiem. Kołnierzyk, to moja wariacja na temat kołnierzyka bez stójki:


Sama pelerynka to wycinek koła, ale żeby nie było tak prosto to zrobiłam zakładkę na plecach. Miała za zadanie lepsze ułożenie na pleckach:



Szatka oczywiście dostała personalizację w postaci haftowanego imienia i daty:

A tak prezentuje się na małej modelce:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz